|
Мета: ознайомити учнів з об’єктом і предметом вивчення комерційної географії, з місцем науки серед інших наукових дисциплін; розвивати в учнів вміння аналізувати, порівнювати, працювати з додатковою інформацією, мислення; виховувати бережливість і раціональність, підприємницькі риси, шанобливе ставлення до праці інших людей, пізнавальний інтерес.
Обладнання: атлас “Комерційна географія України”, підручники, економічна та фізична карти України, посібники.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.
Хід уроку
І.Організаційний етап.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
1.Розповідь вчителя.:
Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нового для вас предмету “Комерційна географія”. Актуальність вивчення курсу зумовлена розвитком в Україні ринкових економічних відносин та інтегруванням економіки нашої країни в європейський і світовий економічний простір, поглибленням та урізноманітненням зовнішніх зв’язків держави.
Рушійною силою економічних перетворень, ключовою постаттю є підприємець – людина, якій притаманні такі якості, як почуття ризику, лідерство, вміння об’єднувати людей для досягнення мети, наполегливість, гнучкість, здатність до точного розрахунку.
Якщо в майбутньому хтось з вас захоче займатись підприємницькою діяльністю, то цей курс має дати вам знання про природні умови та ресурси нашої країни, розміщення виробництва та умови підприємництва, суспільно-політичні обставини та фінансово-кредитну і грошову системи, ринки збуту товарів, їх стандарти та можливості міжнародної торгівлі в їх географічному (територіальному) аспекті.
То ж, давайте запишемо у зошити тему і план сьогоднішнього заняття: “Тема: Поняття про предмет “Комерційна географія”.
1.Об’єкт і предмет К.Г.
2.Методи вивчення К.Г.
3. Міжпредметні зв’язки.
ІІІ. Формування нових знань, умінь і навичок.
1.Розповідь учителя.
Давайте попробуємо відповісти на запитання: для чого сучасній людині вивчати цей предмет? (учні намагаються відповісти).
Сьогодні серйозний бізнесмен (підприємець, комерсант), звичайно не обмежується веденням бізнесу тільки у межах своєї держави, його інтереси розповсюджуються на всі країни світу із різноманітними природними умовами. Підприємець повинен знати, в якій країні можна закупити, наприклад, каву або цукрову тростину, а в якій – хутро чи ліс.
Для цього потрібно мати деякі географічні знання. Такі знання не можна здобути під час механічного вивчення різних прейскурантів, довідників, а їх можна почерпнути, вивчаючи географію, в т.ч. фізичну.
Вам пропонується курс комерційної географії, яка вивчає явища господарського життя у географічному розподілі по земній кулі, виявляє зв’язки цих явищ з природними умовами, історією і культурою країни.
Отже, завдання комерційної географії України полягає у тому, щоб дати загальну характеристику господарства країни і визначити її світове положення, а також її економічні відносини з іншими країнами світу.
2. Складання схеми.
|
3. Розповідь вчителя, бесіда, складання схеми.
Учні, давайте з вами подумаємо, з якими науками пов’язана комерційна географія і складемо схему.
IV. Узагальнення і систематизація нових знань, умінь і навичок.
1.Бесіда:
- Що вивчає предмет “Комерційна географія”?
- Для чого нам потрібні знання з цього предмету?
- Які методи використовує КГ?
- З якими науками пов’язана КГ?
V. Повідомлення домашнього завдання:
1.Вивчити конспект.
2.Для бажаючих підготувати реферат “Співпраця України з міжнародними економічними організаціями”.
|